to feel back muscles?

frenchtrainer

New member
hi everybody!!
For my back muscles i like to pull my body until my neck our my pectorals touch the barr.......(excuse my english i am french!!)
but i don't feel muscle pain in my back!!..........??.........is that normal?......i usually do 10 reps(3 or 4 times) because it's difficult for me to do more
 
Essaie de diminuer la charge et de faire le mouvement très lentement pour sentir la région du dos visée travailler.

Une fois que tu auras le bon feeling à une petite charge, augmente et travaille fort !!

ça viendra avec un peu de pratique. au début, je ne sentais pas trop mon dos non plus, mais avec de la concentration, j'ai découvert. Si tu fais un close grip row par exemple, viens comme si tu voulais croiser tes omoplates dans ton dos.

sens tes grands dorsaux, si tu vises le centre, les côtés, ou peu importe. Concentration ;)
 
I did this one back day it iwas damn nice:
Deadlifts:
135*8
225*8
315*8
405*3
405* no lift 315*3

Dumbell rows:
125*5 drop 75*8
60*12 2 sets

Seated rows superset stiff arm lat pulldown
170*10 / 60*10
160*10 / 60*10
150*15 / 60*8

Try that and see if your back is muscle aren't sore the next day. Of course adjust the numbers for your own personal use.
 
ok my friends

thanx BEAST !!!! i will try something like that!


BASSMAN = c'est vrai que la concentration joue beaucoup.Moi qui est capble de faire bouger tous le smuscles de mon corps le dos reste le truc que je sens le moins!! Peute etre faut-il justement que je "retrouve" toutes les terminaisons nerveuses des muscles du dos!! Merci
 
Beast_19_301 said:
I did this one back day it iwas damn nice:
Deadlifts:
135*8
225*8
315*8
405*3
405* no lift 315*3

Dumbell rows:
125*5 drop 75*8
60*12 2 sets

Seated rows superset stiff arm lat pulldown
170*10 / 60*10
160*10 / 60*10
150*15 / 60*8

Try that and see if your back is muscle aren't sore the next day. Of course adjust the numbers for your own personal use.


Good choices of excersises. That covers all the groups in the back pretty much, although you could throw in some better lat movements rather than just the cable lat pulldown. Reverse-grip pulldowns are one that I do.

O/T: If you ever get bored with the standing lat pulldown on cables, then park a utility bench up against one side of the cable-crosses next time, and try them lying down. You get a different angle. Different feel.
 
Back
Top